Homefront and Frisbee

1 november 2016 - Ferntree Gully, Australië

Terug uit Sydney en meteen weer vol in het normale leven. Nouja, zover je het normaal kunt noemen.

Maandag moesten we natuurlijk nog een eind rijden, we waren immers nog niet eens halverwege. Maar omdat we de snelle weg terug namen hoefden we gelukkig niet 13 maar 8 uur te rijden. Dat auto rijden is nog steeds niet mijn ding want het is gewoon best wel saai, over maandag is niet veel te vertellen dus.  Behalve dat ik 's avonds tot de ontdekking kwam dat ik dinsdag gewoon naar school moest.... (Ik dacht dat ik vrij was ivm Melbourne Cup maar dat bleek volgende week te zijn)

antwoord H2o ArchitectsDinsdag had ik eindelijk de tijd om mijn mail te checken, in de brief die ik 2 weken geleden had gestuurd had ik mijn mail opgegeven als belangrijkste contact bron, dus best wel belangrijk. En al mijn werk is niet voor niets geweest! 4 reacties van verschillende Architecten bureau's, 2 gaven aan helaas te klein te zijn om een internship te nemen, 1 vroeg of ik een Australisch paspoort had en 1 gaf aan me wel te willen! Om precies te zijn kreeg ik het volgende mailtje (zie links), Lisa is van H2o Architects en na wat over en weer gemaild was mijn plek verzekerd. Ik mag volgende week al bij ze aan de slag en daar de hele week van 9:00 am - 5:00 pm aan de slag!!

PossumWoensdag had ik, zoals gewoonlijk, weer training met Mish en Mabel. Meestal spelen we heel ver weg maar omdat Abbey er vandaag niet was speelden we voor mij alleen maar een beetje ver weg. Vaak hebben we een floof aanwezig bij onze training om ons aan te moedigen en meestal word die rol vervult door de pup maar dit keer was er een andere gast. Mish heeft vorige week een possum op haar deurmat gevonden en die zit nu permanent aan haar trui gekleefd. Weet je nog dat wij een baby possum hadden gevonden? Het diertje is van dezelfde soort alleen een paar weken ouder en daarom heeft hij ook wat meer kans om het te overleven (minder vatbaar voor kou). De training was leuk maar de possum was zeker weten het hoogte punt! (foto rechts: possum op mijn schouder)

De traploop drinkflesVoor het Victorian U22 team heb ik natuurlijk ook wat fitness training, waar ik normaal echt een ontzettende hekel aan heb. We moeten een 61 keer de trap op springen/rennen en dat is echt super zwaar. Omdat ik er echt een hekel aan heb kost het me echt heel erg veel moeit om mezelf zover te krijgen eraan te beginnen maar donderdag was ik er weer in geslaagd. Bij ons in de buurt hebben we maar 1 trap die lang genoeg is dus daar ging ik aan de slag. De trap was blijkbaar niet helemaal recht en de treden waren relatief kort waardoor ik steeds met mijn tenen tegen de volgende tree op botste, niet zo ideaal dus... Een positief ding was wel dat ik de slimme uitvinding had gedaan van het samenvoegen van waterfles en spiekpapiertje.

handwritten lettersVrijdag ben ik echt de hele tijd bezig geweest met het schrijven van brieven aan het thuisfront en er is een groot pakket met brieven de deur uit gegaan. Ik vind het zelf echt geweldig om brieven te ontvangen en daarnaast is het echt een goede manier om mensen persoonlijk op de hoogte te houden. 1x in de zoveel tijd stuur ik dus een pakket met brieven naar Marjolein die ze dan vervolgens kan uitdelen op school, Yeey!! En dan hoop ik natuurlijk altijd dat ik er ook een paar terug krijg.

Zaterdag ochtend besloot ik niet naar Frisbee training te gaan, Emiel en Juul gingen echter wel. Mijn hele weekend zou heel erg druk worden en met mijn internship de volgende week wist ik dat het nog wel even zou duren voor ik echt wat rust kon vinden. Juliette gaat trouwens normaal niet mee maar omdat ze op AMUC werd gevraagd of ze echt niet met de training voor jongere kinderen mee wilde doen besloot ze het toch maar een keertje te proberen. Juul blijkt alleen altijd pech te hebben want natuurlijk ging de training net deze zondag niet door, en daarvoor reis je dan helemaal naar Melbourne... 's Middags waren we uitgenodigd om te gaan racletten bij Daniël. Daniël is een vriend van de eigenaren van ons huis en hij is ons contact persoon. Zijn huis ligt echt heel erg mooi, midden tussen allemaal bomen met een prachtig uitzicht over nog meer bomen en schuin op een heuvel. Rondom heeft hij vanzelfsprekend allerlei balkons en op het grootste balkon gingen we eten. Hij had nog wat meer vrienden uitgenodigd maar helaas niemand van onze leeftijd, het eten was dus wel heel erg lekker maar verder was het voor mij, Emiel en Juul een piepklein beetje saai. Hij had wel een aantal hele schattige hondjes en een boomhut.

Skypen met het thuisfrontZondag was mijn Frisbee dag. 's Ochtends eerst een training voor U22 meiden in het algemeen, bij niemand minder dan.... MISH!! Mish word coach van het U24 Australisch dames team en wilde graag iedereen, ook de mensen die niet voor de U22 Vicotrian teams zijn geselecteerd de kans geven zich te ontwikkelen en dus zette ze een training op. De meiden van het mixed team hebben het geluk dat we aan beide kunnen meedoen aangezien we pas 's middags onze eigen training hebben. We moesten iets eerder weg maar met nog 4 andere meiden ging ik dus van de extra training naar de mixed training die om 1 uur begon. Het was de eerste training waarbij iedereen er zou zijn, en dat was dus heel fijn. Uiteindelijk bleek er toch iemand niet te kunnen maar de training was desondanks heel waardevol met veel tactiek oefeningen. Toen ik 's Avonds thuis kwam heb ik eindelijk weer eens geskyped met mijn vriendinnen in Assen dus daarvan heb ik ook even een mooie foto toegevoegd. Het was een prima week en ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe mijn internship volgende week zal verlopen!

See ya later, Mates!

1. Marjolijn zwolsman:
    9 november 2016
    Ha Elise,
    Ja leuk hoor om weer eens een verhaal van je te lezen! Die stage bij dat architectenbureau, wat leuk zeg. Ik ben erg benieuwd wat je daar gedaan hebt en geleerd hebt. De mooie ervaringen stapelen maar op. Veel plezier en succes nog de komende weken!!
    Groetjes uit Oldenzaal (niet lang meer)