Veel vrije tijd en Sinterklaas

23 november 2016 - Ferntree Gully, Australië

Een week gevuld met creatief bestede vrije tijd en een sinterklaas avond met Australiërs (die ook na mijn geweldige uitleg niet helemaal begrepen wat een Surprise is)

Dee in stukjesVan te voren wist ik dat deze week school niet zoveel zou voorstellen. Vanwege de examens heb ik veel vrije tijd en omdat ik bij de examens mijn algemene kennis wilde testen was er ook niet veel leerwerk te doen. Vol vertrouwen had ik dus bedacht dat ik wel wat voor het Vincent (mijn school in Nederland) kon doen. Maandag was ik dus vol van plan om wiskunde opgave te gaan maken, ik kwam niet verder dan 2. Ik bedacht me namelijk dat ik WEL wat te doen had. Ik moest namelijk nog 2 surprises maken. Samen met Mish had ik een "Dutch Culture night" georganiseerd voor wat frisbeërs, we gingen Sinterklaas vieren en dat vraagt natuurlijk om surprises. De reden dat ik er 2 ging maken is ook te begrijpen, er was namelijk iemand te laat om mee te doen met de lootjes en die kon ik natuurlijk moeilijk zonder surprise laten zitten. De rest van mijn dag heb ik dus aan een surprise besteed (het fotoshoppen van het hoofd van Dee op een layout persoon omdat vervolgens in A4'tjes te verdelen). Een layout is trouwens een actie die in Frisbee gemaakt word en in dit geval is de surprise gebaseerd op een inside Joke. Links zie je trouwens Dee in stukjes.

Dinsdag had ik wel weer een examen: scheikunde. Normaal heb ik niet echt moeite met scheikunde maar hier in Australië kom ik er gewoon soms echt niet uit. Dit komt voornamelijk door mijn docent want die maakt allemaal fouten in zijn opdrachten en met scheikunde werkt dat gewoon echt extreem verwarrend. Het examen ging echter prima en het is geen 10 maar zeker een voldoende. 's Middags ging ik met mama de stad in, we hadden dit al afgesproken VOORDAT we naar Australië gingen maar het kwam er gewoon steeds niet van. Nu waren er ook nog wat andere aanleidingen om te gaan winkelen ( speculaaskruiden zoeken en een cadeau voor mijn surprise) en dus gingen we eindelijk die kant op. Ondanks het feit dat we eerst niets konden vinden zijn we uiteindelijk toch geslaagd op het aller laatste moment.

Woensdag was een beetje een drama. Natuurkunde stond op de planning en dat ging niet helemaal lekker. De hele eerste helft van de toets begreep ik namelijk niet, de 2e helft ging gelukkig wel goed. 's Middags heb ik nog een poging gedaan om wat Wiskunde te doen en nu ben ik zover gekomen als 6! opdrachten. (improvement) De rest van de tijd heb ik in het zwembad besteed want het was EINDELIJK lekker weer. Natuurkunde was trouwens mijn laatste examen dus ik was helemaal blij want ik was klaar :)

Cadeau in de taartDonderdag was ik dus vrij, en die tijd had ik ook wel nodig. Ik moest namelijk nog het grootste deel van 2 surprises maken. Naast het bakken van een taart en het aan elkaar plakken van Dee heb ik een groot deel van de dag weer in het zwembad besteed, we hebben hem immers nog maar voor even en het was zo'n 35! graden. De 2e Surprise die ik aan het maken ben bevat dus een taart met daarin het cadeau, ze word naar de taart toe gebracht door middel van een gedicht. (ze gaf aan van gedichten en eten te houden)

Pepernoten bakkenVrijdag was het zover: Pakjes avond. We zouden het gaan vieren bij Karen (die ik ook nog niet kende) en ik moest dus nog wel een uur met het OV. Gelukkig had ik 's Ochtends een paar uur om een grote lading pepernoten te bakken :). Ik had besloten om maar van de helft van het deeg al pepernoten te maken zodat ze zelf ook nog wat pepernoten konen maken. De avond was echt heel erg gezellig al bleek dat veel van de gasten het "surprise" idee nog niet helemaal door hadden. We hadden van de 9 mensen maar 3 Surprises (en die van mij nog). Mish had een kangoeroetje gemaakt van Vilt, Karen had een tekening gemaakt van een beest op het pakpapier (dit telde als een surprise omdat alleen degenen die het beest kon noemen het pakje mocht hebben) en tot slot was er nog iemand die wat nep wortels tussen de echte wortels had gestopt (omdat je die in je schoentje stopt voor het Layout Deepaard). Juist doordat het grootste deel van de mensen de Surprises niet helemaal had begrepen was het gewoon heel erg leuk omdat ze helemaal verrast waren. Met namen Maham voor wie ik de taart surprise had gemaakt was helemaal overdonderd, ze dacht eerst dat het gedicht het cadeau was (terwijl er toch echt bijna letterlijk stond: kijk in de keuken) en vervolgens realiseerde ze zich niet dat er nog een cadeautje in de taart zat. Dat was echt wel heel erg grappig. We hebben trouwens ook echt de grootste lol gehad met het maken van de pepernoten. De creatieve Bauhaus (naam van de frisbeeclub) dames maakte niet de standaard ronde maar ook vierkante en driehoekige pepernoten, en uiteindelijk zelfs allerlei vormen. Het was echte en heel erg geslaagde avond.

Pizza oven

Vrijdag op Zaterdag nacht heb ik bij Karen gelogeerd omdat ik Zaterdag ochtend weer een frisbee training had in de stad. (Ik had niet veel zin om op een neer te reizen). Dit was de Laatste U22 meiden training van Mish en helaas was de opkomst best wel teleurstellend (4 meiden + Mish). Na afloop zouden we nog gezellig wat gaan drinken in een café, wat inderdaad heel erg gezellig was maar vooral heel grappig omdat het echt een oude mannen café was. Een van de meiden stond erop me naar het station in de stad te brengen wat dus echt niet handig was want we stonden ontzettend vast in het verkeer. 's Avonds kwamen Daniel en zijn vrouw (die hebben geregeld dat we in dit huis konden) bij ons pizza eten, we hebben een of andere Speciale Pizza oven dus dat was wel heel erg grappig. Ze waren alleen echt best wel laat en ik was heel moe dus ik heb er niet heel erg lang bij gezeten.

Zondag was het tijd voor mijn aller, aller laatste U22 mixed training. Omdat nieuwe tactieken leren niet echt veel nut zou hebben hadden we 2 oefen wedstrijden. De eerste wedstrijd speelden we echt heel erg goed en die hebben we denk ik maar net verloren, de 2e wedstrijd ging helaas iets minder. Maar goed we speelden dan ook niet tegen een mixed team maar tegen een team met voornamelijk heel erg ervaren mannen.... Ik heb nog steeds het gevoel dat er meer in het team zit dan eruit komt en dat we echt meer trainingen hadden moeten hebben. Ik heb echter wel ontzettend veel zin in het toernooi volgende week en ben heel erg benieuwd naar hoe we het gaan doen.

See ya later, Mates

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harry Hommes:
    24 november 2016
    Bauhaus met driehoekige pepernoten. Wild!