Meer Wilsons Prom & examens

22 november 2016 - Ferntree Gully, Australië

Juul ik en papa hadden nog 2 dagen om van de Prom te genieten en toen we terugkwamen zat ik opeens midden in "year 11 exams".

Hello Paradise Links zie je ons "persoonlijke strandje" bij Sealerscove. Maandag werden we vanzelfsprekend wakker in het Paradijs (daar waren we immers ook in slaap gevallen). Het was alweer super mooi weer en 1st on our list was vanzelfsprekend ontbijten op het strand. Dat is echt goed wakker worden, het was warm maar niet heet en hele maal windstil.

JuultjeWe moesten echter ook weer terug gaan lopen en dus besloten we al rond een uur of 11 te vertrekken. (11 is namelijk laag water) De route terug was nu in omgekeerde volgorde maar omdat we de route al wel hadden gelopen hadden we wat aanknopingspunten. Het eerste aanknopingspunt was vanzelfsprekend de rivier de we moesten oversteken. Juliette, die de vorige keer op papa's rug was meegelift, kon dit keer wel zelfs erdoor heen waden en overleefde het met alleen maar natte voeten!! Punt 2 was wat zwaarder want daar moesten we dus echt afscheid nemen van de cove, omdat papa hier erg veel moeite mee had besloot hij toch nog een duik te nemen in het water en daardoor duurde het net iets langer dan gedacht, maar goed dat geeft niet.

De "houten brug"Vervolgens kwamen we bij "de houten brug". Omdat we nu pas net vertrokken waren konden we veel beter van onze omgeving genieten aangezien we geen last hadden van pijnlijke voeten. Ook heeft papa meerdere hagedissen gespot die op de brug van de zon aan het genieten waren. Na de houten brug hadden we nog de volgende herkenningspunten: de grote steen waar we pauze hadden gehouden, de enorme grot, de stenen trap, onze voorleespauze plek, de lunchplek, de pas en natuurlijk de carpark. Toen we bijna bij de carpark kwamen bedacht papa zich echter opeens dat de busservice alleen in het weekend reed wat zou betekenen dat er nog zo'n uur lopen aan onze route zou worden vastgeplakt... Toen we aankwamen bij de carpark hadden we echter geluk en 2 meisjes gaven ons echt meteen een lift naar de camping.

WombatCrimi's Middags weer op de camping aangekomen, de tent opgezet en helemaal gesetteld, besloten Juul en ik op verkenning te gaan. Nou voor je het weet sta je oog in oog met een Wombat in een bloemen veld. Hij zat daar, midden op de dag!, gewoon lekker van zijn grasjes te genieten en hoewel hij onze aanwezigheid niet heel erg op prijs leek te stellen rende hij ook niet weg (yay). Tijdens ons avondeten kregen we ook nog eens bezoek, graag stel ik jullie voor aan Crimi (zie links op de foto). Vlak voordat we klaar waren kwam Crimi een rijstkorreltje mee eten, eerst voorzichtig om ons heen hoppend en later vol zelfvertrouwen onze pan leegeten. Hij heeft trouwens ook gewoon uit onze hand gegeten!

Looking at da seaNa het eten besloten we om nog een laatste strandwandeling te maken en ondertussen naar de zon te kijken. We zouden ook op tijd moeten gaan slapen want dinsdag ochtend werd het liften geblazen. (Mama en Emiel hadden de auto meegenomen en Juul en Ik moesten dus op een of andere manier terug zien te komen. Papa zou blijven want die had bijna aansluitend veldwerk gepland in de Prom. In principe zou de lift alleen maar uit het park hoeven te gaan want vanaf daar ging gewoon een bus.) De avond wandeling was werkelijk prachtige, we waren net op tijd voor de zonsondergang.

Terug lopende naar de tent hadden we ontzettend veel geluk. We kwamen een mevrouw tegen die we verschillende keren op onze route waren tegengekomen en we raakte aan de praat. Bleek dat ze ook dinsdag richting Melbourne ging en eventueel ons wel een lift kon geven, dus niet alleen maar naar het busstation maar helemaal naar Melbourne!!

De auto reis terug was echt prima. Het grootste deel van de reis hebben we gezellig zitten kletsen en haar geholpen haar bananenbrood op te eten, en toen we eenmaal in Melbourne waren kwam mama ons ophalen. Voor Juul en mij ging dit dus super soepel en voor papa was het ook wel fijn omdat hij wist dat we in goede handen waren. Toen we 's middags terug kwamen hadden we nog een groot deel van de dag over om te doen wat we wilden, maarrr ik ben vergeten wat ik toen heb gedaan dus das jammer.

Ondertussen was op school de examen week begonnen, eigenlijk zijn het 2 weken. Het zijn 2 weken waarover je verspreid voor al je vakken een toets moet maken (en voor Wiskunde 2). Omdat ik maandag en dinsdag gemist had, heb ik de toetsen voor Engels en Wiskunde niet gemaakt. Ik ga deze ook niet herkansen want uiteindelijk ga ik toch ook alweer bijna weg en maakt het voor mij dus niet heel erg veel uit. Woensdag stonden er 2 examens op de planning: Photography and PE. Ik had besloten dat ik de examens ging gebruiken om mijn algemene kennis te testen dus zeg maar wat ik weet zonder te leren. PE (Physical Eduction) ging goed voor zover ik het had behandeld in de les, de delen die ik heb gemist omdat ik er de 1e helft van het jaar niet was heb ik zo goed mogelijk geprobeerd te antwoorden. Art was ook niet extreem moeilijk aangezien ik een zeer vergelijkbare toets vorig jaar in Nederlands heb moeten maken.

Georgia's presentDonderdag moest ik mijn 2e wiskunde examen maken. Ik kwam aan op school met een mooi A4'tje voor notities (want die mag je er gewoon bij), bleek dat je een heel boek mee mocht nemen,,,,  Behalve dat ik dus een soort nadeel had omdat ik geen boek mee had ging het voor mijn gevoel best wel prima. Mijn hele middag heb ik besteed aan het bedenken van een goed cadeau voor Georgia. Ze had aangeven dat ik zelf iets moest bedenken en als mensen dat zeggen dan besteed ik er automatisch veel te veel tijd aan. (Maar ik vind het wel heel erg leuk dus het geeft niet :) )

GenomineerdVrijdag had ik helemaal geen toetsen dus ik had alle tijd om mijn plannen voor Georgia's verjaardagscadeau ook echt uit te voeren. Omdat ik steeds allemaal dingen vergat moest ik steeds weer terug naar de winkel wat best wel veel tijd kostte.  En daarnaast had ik ook nog allemaal dingen bedacht die wat creativiteit van mijn verwachtte dus ik was wel een groot deel van de dag zoet. Aan het einde van de dag kwam ik erachter dat ik genomineerd was voor Victorian U18 Female player of the Year. Best wel verbazingwekkend aangezien ik niet eens uit Victoria kom EN daarnaast niet eens wist dat er zoiets bestond. Dat betekende dus wel dat ik mijn plannen voor zaterdag een beetje moest gaan aanpassen om naar de showcase game te gaan kijken. Ik was dit in eerste instantie niet van plan maar echt erg vond ik het ook niet.

All star showcase gameZaterdag ochtend gingen we dus met z'n allen naar de Showcase game. Het was een frisbee wedstrijd waar de beste spelers van Victoria tegen elkaar speelden, een best hoog niveau dus. We kwamen ietsjes te laat omdat we geen parkeerplek konden vinden maar uiteindelijk hebben we gewoon het grootste deel kunnen zien. Na afloop van de wedstrijd was de Awards uitreiking, niet totaal onverwacht, heb ik niet gewonnen maar dat geeft dus ook niet. Ik vind het allang heel erg grappig dat ik genomineerd ben. 's Avonds was het feestje van Georgia, omdat ik dus nog uit de stad moest komen was ik een beetje laat maar dat gaf niet. Het was heel erg gezellig en ook goed om iedereen weer te zien. (Omdat er examens waren had ik veel mensen niet echt gezien de afgelopen week)

Emiel's partyOok Emiel had een feestje. Hij had al heel erg lang in zijn hoofd dat hij een Poolparty wilden gaan houden (we hebben immers NU een zwembad) maar het weer was steeds niet goed genoeg. De tijd begon echter een beetje te dringen dus dit bleek de beste optie te zijn. Ik was er zelf dus niet bij maar het schijnt heel erg leuk te zijn geweest. Er waren zo'n 15 mensen en ze hebben lekker gezwommen en marshmallows geroosterd boven het vuur. Toen ik terug kwam zag ik nog net de laatste auto wegrijden.

Zondag had ik alweer mijn 1 na laatste training met het U22 team. Omdat de helft van het team uit Ballarat komt hadden we besloten ook daar 1x te trainen. Voordat we daar echter aankwamen raakte we verdwaald met de auto (Ik reed mee met een paar teamgenoten) en zo kwamen we dus al te laat. Daar naast zat het weer niet echt mee, er stond de hele dag redelijk veel wind en het bleef maar regenen. Toen het dus klaar was keek iedereen heel erg uit naar een warme douche thuis, maar mij was dat niet gegund. Onze boilers was stuk en dus moest ik het met een koude douche doen. Een niet zo geweldig einde van wat verder echt best wel een leuke week was.

See ya later, Mates